Pogoda
ban-organizacje pozarzadowe.png
ue.png
ban-inwestycje.png
ban-karta-duzej-rodziny.png
ban-zapytaj-burmistrza.png
ban-sms-zielonka.png
ban-karta-mieszkanca.png
ban-r500plus.png
ban-fo.png
ban-konsultacje.png
ban-dobrystart2.png
logo.png
                 
 
Duże zainteresowanie Programem "Czyste Powietrze"

W czwartek, 11 października br., w sali widowiskowej OKiS odbyło się spotkanie informacyjne nt. programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.

Organizatorem spotkania było Ministerstwo Środowiska, natomiast prezentacji programu dokonali pracownicy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Zgodnie z informacjami prezentowanymi na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska, podczas spotkania w Zielonce wybrzmiało, że dzięki programowi „Czyste Powietrze” właściciele domów jednorodzinnych mogą ubiegać się o dofinansowanie na termomodernizację budynków.

Program ten koncentruje się na termomodernizacji oraz efektywnym zarządzaniu energią, dając możliwość uzyskania wsparcia finansowego przez osoby fizyczne - właścicieli domów jednorodzinnych na ocieplenie domu, wymianę okien czy na wymianę starego, wysoko-emisyjnego kotła grzewczego.

Mieszkańcy Zielonki uczestniczący w spotkaniu mieli możliwość uzyskania informacji nt. założeń i realizacji programu „Czyste Powietrze”. Wyjaśniano i omawiano kwestie związane z kosztami kwalifikowanymi (tj. kosztami o dofinansowanie których można się ubiegać), okresem kwalifikowalności, progami kwalifikowalności, poziomem dofinansowania, okresem realizacji przedsięwzięć, itd. Zaprezentowany był również formularz wniosku o dofinansowanie, który osoby ubiegające się o dotację lub pożyczkę powinny złożyć w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Spotkanie zakończyła seria pytań kierowanych do osób prowadzących spotkanie (przedstawicieli WFOŚiGW w Warszawie), spośród których wybraliśmy dla Państwa te najistotniejsze:

1. Na co można uzyskać dofinansowanie?

Rodzaje przedsięwzięć podlegających dofinansowaniu w ramach programu „Czyste Powietrze” to przedsięwzięcia mające na celu ograniczenie lub uniknięcie niskiej emisji, związane z podnoszeniem efektywności energetycznej oraz wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w budynkach jednorodzinnych, w szczególności:

- demontaż i wymiana źródeł ciepła na paliwo stałe, które są starej generacji i nie spełniają wymagań określonych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwa stałe (Dz.U. z 2017 r. poz. 1690);

- instalacja urządzeń i instalacji spełniających wymagania techniczne określone w załączniku nr 1 do Programu priorytetowego: kotły na paliwa stałe, węzły cieplne, systemy ogrzewania elektrycznego, kotły olejowe, kotły gazowe kondensacyjne, pompy ciepła powietrze, pompy ciepła odbierające ciepło z gruntu lub wody, wraz z przyłączami;

- zastosowanie odnawialnych źródeł energii: kolektory słoneczne, mikroinstalacje fotowoltaiczne spełniające wymagania techniczne określone w załączniku nr 1 do Programu priorytetowego -dofinansowanie wyłącznie w formie pożyczki;

- wykonanie termomodernizacji budynków jednorodzinnych, w zakresie pozostałym niż określone w powyższych punktach (tj. m.in. docieplenie przegród zewnętrznych i wewnętrznych, wymiana i montaż stolarki zewnętrznej, montaż i modernizacja instalacji wewnętrznych ogrzewania i ciepłej wody użytkowej).

WARUNEK PODSTAWOWY określony w programie to:

- dla budynków istniejących: wymiana starego pieca/ kotła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła spełniające wymagania programu;

- dla budynków nowo budowanych: zakup i montaż nowego źródła ciepła spełniającego wymagania programu.

Warunkiem montażu kotła opalanego węglem jest brak możliwości podłączenia lub brak uzasadnienia ekonomicznego podłączenia do sieci ciepłowniczej lub sieci dystrybucji gazu.

Koszty przedsięwzięcia, realizowane w budynkach wykorzystywanych sezonowo (np. domki letniskowe) nie są kwalifikowane.

W przypadku wymiany indywidualnego źródła ciepła w zakresie: kocioł na węgiel, kocioł na biomasę, piec wolnostojący typu koza, trzon kuchenny, realizacja inwestycji może być dofinansowana jedynie w sytuacji, gdy wymieniane źródło ciepła jest trwale wyłączone z użytku. Potwierdzeniem trwałego wyłączenia z eksploatacji ww. źródła ciepła jest imienny dokument ze złomowania - formularz przyjęcia odpadów metali, o którym mowa w art. 102 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U.2018 r. poz. 992 z późn zm.).

2. Czy w ramach programu „Czyste Powietrze” można wymienić stary, wyeksploatowany piec gazowy na nowy?

NIE. Program nie przewiduje takiej możliwości. Wymianie w ramach programu podlegają stare, wysokoemisyjne kotły grzewcze na paliwo stałe.

3. Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie?

Z wnioskiem o dofinansowanie może wystąpić osoba fizyczna, która:

1. posiada prawo własności lub jest współwłaścicielem jednorodzinnego budynku mieszkalnego; w przypadku, gdy jednorodzinny budynek mieszkalny jest we współwłasności kilku osób, dofinansowanie przysługuje współwłaścicielowi, pod warunkiem wyrażenia zgody przez pozostałych współwłaścicieli tego budynku;

2. uzyskała zgodę na rozpoczęcie budowy jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz.1202, z późn. zm.) i budynek nie został jeszcze przekazany lub zgłoszony do użytkowania.

Przez jednorodzinny budynek mieszkalny, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2017 poz.1332, z późn. zm.), należy rozumieć budynek wolnostojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku.

Przez budynek istniejący należy rozumieć budynek oddany do użytkowania.

Przez budynek nowo budowany należy rozumieć budynek, dla którego zostały uzyskane zgody na rozpoczęcie budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz.1202, z późn. zm.) i który nie został jeszcze przekazany lub zgłoszony do użytkowania.

4. Gdzie można zapoznać się ze szczegółami programu oraz z zasadami występowania z wnioskiem o dofinansowanie?

Informacje nt. programu „Czyste Powietrze” publikowane są na stronach internetowych:

  • Ministerstwa Środowiska: https://www.mos.gov.pl/czyste-powietrze/
  • Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej: http://nfosigw.gov.pl/czyste-powietrze/ogloszenie-o-naborze/
  • wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej/ WFOŚiGW w Warszawie: https://portal.wfosigw.pl/
  • Szczegółowych informacji nt. programu „Czyste Powietrze” oraz wsparcia w przygotowaniu wniosku o dofinansowanie udzielają pracownicy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, przy ul. Ogrodowej 5/7; tel. (22) 504-41-00.

    Pracownicy WFOŚiGW w Warszawie są do Państwa dyspozycji codziennie, od poniedziałku do piątku, w godz. 10:00-14:00.

5. Gdzie należy złożyć wniosek o dofinansowanie?

Wnioski należy składać w wojewódzkim funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW), właściwym terytorialnie dla miejsca położenia nieruchomości objętej wnioskiem o dofinansowanie.

W przypadku mieszkańców Miasta Zielonka właściwym jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, przy ul. Ogrodowej 5/7.

Wniosek składa się w wersji elektronicznej poprzez:

a. aplikację internetową (tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie WFOŚiGW);

b. użycie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który wywołuje skutki prawne równoważne podpisowi własnoręcznemu;

c. użycie podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.

Aby złożyć wniosek w wersji elektronicznej w każdym z powyżej wymienionych przypadków, konieczne jest zarejestrowanie konta w Portal Beneficjenta na stronie WFOŚiGW.

Dopiero po zarejestrowaniu konta będzie możliwe pobranie elektronicznej wersji wniosku. Tak pobrany wniosek w wersji elektronicznej należy wypełnić i złożyć poprzez Portal Beneficjenta (dodatkowo wymagana wersja papierowa) , lub poprzez ePUAP po podpisaniu certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym (wysyłka wniosku wyłącznie elektronicznie – wymagana wyłącznie wersja elektroniczna).

W przypadku, gdy wersja elektroniczna wniosku będzie wysyłana przy użyciu ePUAP lub podpisu kwalifikowanego, należy również pamiętać o załączeniu w postaci elektronicznej wszystkich wymaganych załączników do wniosku.

W przypadku, gdy wnioskodawca nie ma możliwości zastosowania podpisu profilem zaufanym ePUAP lub podpisu kwalifikowanego, przesyła poprzez Portal Beneficjenta WFOŚiGW wersję elektroniczną wniosku, drukuje wniosek i wysyła jego podpisaną wersję papierową wraz z wymaganymi załącznikami drogą pocztową na adres WFOŚiGW. Pełna instrukcja składania wniosku przy użyciu Portalu Beneficjenta została udostępniona w Bazie Wiedzy portalu.

W przypadku gdy wnioskodawca nie ma możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną w sposób, o którym mowa powyżej, dopuszczalne jest złożenie wniosku wraz z załącznikami jedynie w formie papierowej (formularz do pobrania w siedzibie właściwego WFOŚiGW/ w przypadku mieszkańców Miasta Zielonka właściwym do złożenia wniosku o dofinansowanie jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, przy ul. Ogrodowej 5/7).

6. Czy można złożyć wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem Urzędu Miasta Zielonka?

NIE. Nie ma takiej możliwości. Do przyjmowania wniosków o dofinansowanie uprawnione zostały wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej. W przypadku mieszkańców Miasta Zielonka właściwym do złożenia wniosku o dofinansowanie jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, przy ul. Ogrodowej 5/7.

Wnioski należy składać na formularzu, właściwym dla naboru w ramach programu priorytetowego.

7. Czy można zgłosić zainteresowanie programem „Czyste Powietrze” do Urzędu Miasta Zielonka, a wzorem roku ubiegłego, Miasto Zielonka wystąpi z łącznym wnioskiem o dofinansowanie w imieniu zadeklarowanych mieszkańców?

NIE. Nie ma formalnie takiej możliwości.

Zgodnie z REGULAMINEM NABORU WNIOSKÓW, uprawnionymi wnioskodawcami są osoby fizyczne, które:

1. posiadają prawo własności lub jest współwłaścicielem jednorodzinnego budynku mieszkalnego; w przypadku, gdy jednorodzinny budynek mieszkalny jest we współwłasności kilku osób, dofinansowanie przysługuje współwłaścicielowi, pod warunkiem wyrażenia zgody przez pozostałych współwłaścicieli tego budynku;

2. uzyskały zgodę na rozpoczęcie budowy jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz.1202, z późn. zm.) i budynek nie został jeszcze przekazany lub zgłoszony do użytkowania.

8. Czy do programu można zgłosić budynek, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza?

TAK, ale pod warunkiem, że budynek spełnia definicję jednorodzinnego budynku mieszkalnego wskazaną w programie oraz że powierzchnia przeznaczona pod działalność gospodarczą nie przekracza 30% całkowitej powierzchni budynku zgłaszanego do dofinansowania.

W przypadku, gdy w jednorodzinnym budynku mieszkalnym, w którym realizowane jest przedsięwzięcie, prowadzona jest działalność gospodarcza, wysokość kosztów kwalifikowanych jest pomniejszana proporcjonalnie do powierzchni zajmowanej na prowadzenie działalności gospodarczej. Na użytek programu „Czyste Powietrze” przyjmuje się, że powierzchnia na której prowadzona jest ta działalność stanowi powierzchnię lokalu użytkowego.

9. Czy jeśli w budynku mieszkalnym dokonano już wymiany kotła grzewczego na nowy, to jest szansa na uzyskanie dofinansowania tych prac?

TAK, ale pod następującymi warunkami, spełnionymi łącznie:

- wymiana kotła grzewczego nastąpiła po dniu 01.01.2018 r. i właściciel/ współwłaściciel budynku mieszkalnego, w którym wymieniono kocioł, posiada imienną fakturę dokumentującą zakup;

- przedsięwzięcie na rzecz budynku mieszkalnego zgłaszanego do dofinansowania nie zostało zakończone, tj. planowane są kolejne prace, np. w zakresie termomodernizacji budynku.

10. Czy można wystąpić o dofinansowanie w ramach programu będąc właścicielem lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym (np. w tzw. czworaku, kamienicy, bloku)?

NIE, nie ma takiej możliwości. Zgodnie z zapisami programu, o dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne - właściciele/ współwłaściciele budynków mieszkalnych, w których są maksymalnie 2 lokale mieszkalne.

11. Czy złożenie wniosku o dofinansowanie w programie warunkowane jest posiadaniem przez wnioskodawcę audytu energetycznego dla budynku zgłaszanego do dofinansowania?

NIE. Nie ma takiego warunku. Jeśli osoba fizyczna - właściciel/ współwłaściciel budynku mieszkalnego nie posiada audytu energetycznego dla budynku zgłaszanego do dofinansowania, nie ma obowiązku zlecenia jego opracowania.

W takim przypadku, we wniosku o dofinansowanie, zgodnie z określonymi w nim rubrykami, przedstawia się dane w ramach tzw. uproszczonej analizy energetycznej wykonywanej dla budynku.

W sytuacji jednak, jeśli wnioskodawca (osoba fizyczna) taki audyt dla budynku posiada i takie informacje przedstawi we wniosku o dofinansowanie, zobowiązany jest zrealizować przedsięwzięcie/ zadania zgodnie z zapisami posiadanego dla budynku audytu.

12. Jaki okres czasu przypada na realizację przedsięwzięcia/ dofinansowanych zadań?

Na realizację przedsięwzięcia/ zadań, na które WFOŚiGW w Warszawie przyzna dotację, jest czas przez okres 24 miesięcy liczonych od dnia zawarcia umowy dotacji, nie później jednak niż do dnia 30.06.2029 r.

Program jest programem wieloletnim i realizowany będzie w latach: 2018-2029. Umowy dotacji podpisywane będą do dnia: 31.12.2027 r. Zakończenie wszystkich prac objętych umowami dotacji musi nastąpić do dnia 30.06.2029 r., natomiast środki refundowane będą do dnia 30.09.2029 r.

13. Kto zawiera umowę dotacji?

W przypadku podjęcia decyzji w sprawie udzielenia dofinansowania, WFOŚiGW przygotowuje projekt umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia zgodnie z przyjętym wzorem (dostępnym pod linkiem: https://portal.wfosigw.pl/wymagana-dokumentacja) oraz danymi zawartymi w ocenionym pozytywnie wniosku oraz informuje wnioskodawcę o terminie podpisania umowy.

Umowę dotacji zawierają: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z wnioskodawcą, któremu przyznano dofinansowanie, tj. z osobą fizyczną - właścicielem/ współwłaścicielem budynku mieszkalnego zgłoszonego do dofinansowania.

14. Czy w ramach programu możliwe jest zaliczkowanie dofinansowanego przedsięwzięcia/ dofinansowanych zadań do realizacji na rzecz budynku mieszkalnego?

NIE. Program nie przewiduje wypłacania zaliczek. Dofinansowanie przekazywane będzie jako refundacja poniesionych wydatków.

15. Jak długo oceniany będzie wniosek o dofinansowanie złożony w WFOŚiGW?

Zgodnie z założeniami, ocena złożonego wniosku o dofinansowanie powinna potrwać około 3 miesięcy liczonych od dnia złożenia wniosku w WFOŚiGW (zgodnie z REGULAMINEM NABORU WNIOSKÓW rozpatrzenie wniosku odbywa się w terminie do 90 dni roboczych).

W celu usprawnienia procesu rozpatrywania wniosków o dofinansowanie przewiduje się możliwość kontaktu WFOŚiGW z wnioskodawcą, za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie lub SMS.

Po złożeniu wniosku o dofinansowanie, w trakcie jego oceny, w budynku wnioskodawcy zgłoszonym do dofinansowania odbędzie się wizytacja przedstawiciela WFOŚiGW (tzw. wizyta dopuszczająca), w celu oceny zgodności danych zawartych we wniosku ze stanem faktycznym.

Wizytacja dotyczy wszystkich budynków istniejących oraz nowo budowanych, w których istnieje źródło ciepła spełniające wymagania programu priorytetowego.

Wizytacja dopuszczająca zostanie umówiona telefonicznie lub e-mailowo przez WFOŚiGW.

Z przeprowadzonej wizytacji zostanie sporządzony „Protokół dopuszczający”, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do REGULAMINU NABORU WNIOSKÓW.

16. Gdzie można pobrać wniosek o dofinansowanie?

Pobranie wniosku o dofinansowanie możliwe jest za pośrednictwem tzw. Portalu Beneficjenta: https://portal.wfosigw.pl/, po założeniu tam indywidualnego konta Beneficjenta.

17. Czy pracownicy WFOŚiGW w Warszawie pomagają przygotować/ wypełnić wniosek o dofinansowanie?

TAK. Pracownicy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie udzielają szczegółowych informacji nt. programu „Czyste Powietrze”; pomagają również w przygotowaniu wniosku o dofinansowanie.

Dla usprawnienia przebiegu spotkania podczas wizyty w WFOŚiGW w Warszawie przy ul. Ogrodowej 5/7, należy zabrać ze sobą wszystkie dokumenty pomocne i niezbędne do wypełnienia wniosku o dofinansowanie (np. dokumentację dot. budynku mieszkalnego, numer księgi wieczystej, w przypadku budynków w budowie - pozwolenie na budowę, oferty sprzedaży kotła grzewczego, oferty firm wykonujących prace termomodernizacyjne, audyt energetyczny - jeśli dotyczy, itp.).

Pracownicy WFOŚiGW w Warszawie są do Państwa dyspozycji codziennie, od poniedziałku do piątku, w godz. 10:00-14:00.

18. Czy jest jakiś określony termin składania wniosków o dofinansowanie?

Nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym.

Program priorytetowy „Czyste Powietrze” jest programem wieloletnim i realizowany będzie w latach: 2018-2029.

Umowy dotacji podpisywane będą do dnia: 31.12.2027 r.

Zakończenie wszystkich prac objętych umowami dotacji musi nastąpić do dnia 30.06.2029 r. , natomiast środki refundowane będą do dnia 30.09.2029 r.

Nie ma pośpiechu w występowaniu z wnioskiem o dofinansowanie w przypadku osób, które nie rozpoczęły jeszcze działań w zakresie podnoszenia efektywności energetycznej swoich budynków mieszkalnych. Z kolei osoby, które po dniu 01.01.2018 r. rozpoczęły przedsięwzięcie (tj. rozpoczęły już działania kwalifikujące się do dofinansowania w ramach programu, np. wymieniły okna i/lub są w trakcie wymiany pieca), ale pod warunkiem, że go nie zakończyły - powinny wystąpić do WFOŚiGW z wnioskiem o dofinansowanie w okresie 12 miesięcy liczonych od dnia poniesienia pierwszego wydatku (tzw. kosztu kwalifikowanego) związanego z realizowanym przedsięwzięciem. Dofinansowaniu podlegają bowiem przedsięwzięcia rozpoczęte nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.

19. Jaka jest maksymalna kwota dofinansowania?

Maksymalny możliwy koszt, od którego liczona jest dotacja to 53 000,00 zł.

Jeśli koszty realizacji przedsięwzięcia/ dofinansowanych zadań przekroczą kwotę 53 000,00 zł, dodatkowe koszty mogą być dofinansowane ze środków WFOSiGW w formie pożyczki.

Minimalny koszt kwalifikowany projektu to 7 000,00 zł.

20. Jaki jest poziom (procent) dofinansowania?

Poziom/ intensywność dofinansowania zależy od miesięcznego dochodu na osobę w gospodarstwie domowym wnioskodawcy, liczonego zgodnie z metodyką opisaną w instrukcji do wypełnienia wniosku o dofinansowanie (w oparciu o zasady Programu Rodzina 500 plus).

Intensywność dofinansowania prezentuje tabela zawarta w materiałach informacyjnych dot. programu „Czyste Powietrze”.

21. Co to są koszty kwalifikowane projektu?

Odpowiedź:

Koszty kwalifikowane projektu, to koszty przedsięwzięcia realizowanego na rzecz budynku mieszkalnego, które podlegają dofinansowaniu.

Na koszty kwalifikowane projektu składają się kwoty brutto w zakresie poniesionych (po 01.01.2018 r.) oraz planowanych do poniesienia kosztów.

Minimalne koszty kwalifikowane projektu w kwocie 7 000,00 zł, przy założeniu maksymalnego poziomu dofinansowania (tj. 90%), pozwalają na uzyskanie dofinansowania w kwocie: 6 300,00 zł (90% z kwoty 7 000,00 zł).

Podatek od towarów i usług (VAT) jest kosztem kwalifikowanym tylko wówczas, gdy jest on faktycznie i ostatecznie ponoszony przez wnioskodawcę (Beneficjenta dofinansowania), a wnioskodawca nie ma prawnej możliwości odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego w jakiejkolwiek części, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług.

22. Czy w ramach programu „Czyste Powietrze” można ubiegać się o dofinansowanie w formie dotacji na zakup i montaż instalacji odnawialnych źródeł energii, tj. kolektorów słonecznych i mikroinstalacji fotowoltaicznych?

Odpowiedź:

Koszty kolektorów słonecznych i mikroinstalacji fotowoltaicznych mogą zostać dofinansowane w programie „Czyste Powietrze” wyłącznie w formie pożyczki, udzielanej przez WFOŚiGW.


Odpowiedzi na pytania przygotowano zgodnie z informacjami przekazywanymi przez pracowników WFOŚiGW w Warszawie oraz zgodnie zapisami REGULAMINU NABORU WNIOSKÓW oraz PROGRAMU PRIORYTETOWEGO dostępnymi pod linkiem: https://portal.wfosigw.pl/wymagana-dokumentacja /

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
baner program lemur dla przedszkola.png
szczepienia.png
koronawirus copy.png
dyżur.png
deklaracja dostępności cyfrowej.png
b1.png
b2.png
b3.png
unia button maly.png
telefony alarm.png
bilet.png
nsp_250x250px.jpg
spis.png
II tunnel.png
SMOG.png
geo_m.jpg
ochrona danych.png
baner Podatki SMS Email.jpg
baner_eko_zielonka5.jpg
c1.png
baner niskoemi.png
c2.png
poradnictwo rodzinne.png
c5.png
c3.png
c4.png
ob_cyw.png
baner hałas przy s8.png
newsletter.png
rewitalizacja2.jpg
bgov_2017.png
wrotamazowsza.png
zielonka_archiw2.jpg
Kontakt
ul. Lipowa 5
05-220 Zielonka
tel. Centrala:(22) 761 39 00
fax. (22) 761 39 35
baner www UE.png
Godziny pracy urzędu:
poniedzialek:    8.00-17.00
wtorek-czwartek:    8.00-16.00
piątek:    8.00-15.00
Konto bankowe:
Banko PKO BP
59 1020 1026 0000 1302 0260 8149
125-133-48-16
NIP:
013269730
REGON: