Strefa Mieszkańca |
SP3: W zdrowym ciele dociekliwy umysł
Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020. Został opracowany, aby wspierać kraje uczestniczące w programie w zakresie efektywnego wykorzystywania potencjału kapitału społecznego oraz promowania idei uczenia się przez całe życie. W latach 2016 – 2017 Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Zielonce uczestniczy w tym międzynarodowym programie realizując projekt „W zdrowym ciele – dociekliwy umysł”. Celem projektu jest między innymi osiąganie przez uczniów podstawowych kompetencji naukowych, w tym przyrodniczych, doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku ojczystym i angielskim oraz za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej, a także rozwój postaw społecznych i obywatelskich. Tak postawione cele zakładają rozwijanie i doskonalenie przez nauczycieli kompetencji, wiedzy i umiejętności niezbędnych do realizacji projektu. Dlatego też14 nauczycieli z naszej szkoły uczestniczyło w kursach językowych i metodycznych przeprowadzanych w różnych państwach europejskich. W Dublinie i na Malcie uczono się języka angielskiego, w Grecji doskonalono umiejętności posługiwania się tabletami i smartfonami podczas zajęć z dziećmi, a także zdobywano doświadczenie w pracy badawczej w dziedzinie nauk przyrodniczych, w Hiszpanii uczestniczono w zaprawie sportowej i rekreacji. Po zakończeniu odbytych mobilności nauczyciele dzielili się z Radą Pedagogiczną zdobytą wiedzą i doświadczeniem, a także stali się liderami zmian wprowadzanych w szkole, takich jak: - kreatywnych metod nauczania, przez doświadczanie i zabawę;
Przygotowujemy pomoce z prostych materiałów, przedmiotów i substancji codziennego użytku, tak aby dzieci dostrzegały je wokół siebie i wykorzystywały do zabawy na wiele sposobów. Rola nauczycieli polega na czuwaniu nad grupą i pojedynczą osobą. Mamy zadanie włączania do aktywności każdego ucznia i jeśli trzeba towarzyszenia mu w porażkach, które pracowicie należy oswoić i ”przekuć” na sukces. Uczymy się, że najlepszą pomocą jest zadanie pytania naprowadzającego, wnikliwe słuchanie każdej wypowiedzi dziecka i wstrzymywanie się od oceny odpowiedzi. Jak wygląda kowal bezskrzydły? Atlas owadów str.35. Kto znalazł w atlasie może już szukać go w terenie i złapać do powiększającego pudełka. |
|
Kontakt
|