Pogoda
ban-organizacje pozarzadowe.png
ue.png
ban-inwestycje.png
ban-karta-duzej-rodziny.png
ban-zapytaj-burmistrza.png
ban-sms-zielonka.png
ban-karta-mieszkanca.png
ban-r500plus.png
ban-fo.png
ban-konsultacje.png
ban-dobrystart2.png
logo.png
                 
 
Rekrutacja do klas I w szkołach podstawowych w Zielonce

Szanowni Państwo, procedura rekrutacji do publicznych szkół podstawowych do klasy I na rok szkolny 2018/2019 rozpoczęła się od 5 marca 2018 r.

Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielonka, dotyczy kandydatów niezamieszkałych w obwodzie szkoły, o przejęcie do której się ubiegają.

Procedura rekrutacji nie obowiązuje dzieci, które uczestniczyły w zakończonej procedurze naboru w terminach wyznaczonych przez dyrektorów szkół.

Rekrutowanie kandydatów do klasy pierwszej szkoły podstawowej może następować pod warunkiem dysponowania wolnymi miejscami w danej szkole.

WOLNE MIEJSCA W PROCESIE REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH W ZIELONCE

SP1 - 15
SP2 - 8
SP3 - 0
SP4 - 4

Wnioski należy składać w szkole podstawowej pierwszego wyboru.

ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi dyrektor publicznej placówki Miasta Zielonka.

  2. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wolne miejsca w szkole podstawowej, na wniosek rodziców/opiekunów prawnych.

  3. We wniosku należy wskazać szkoły uszeregowane według preferencji: od najbardziej preferowanego (pierwsze miejsce) do najmniej preferowanego (trzecie miejsce).

  4. Wypełniony wniosek należy podpisać i złożyć w szkole pierwszego wyboru, tzn. wskazanego na pierwszym miejscu.

  5. W przypadku, gdy liczba kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej jest większa niż liczba wolnych miejsc, postępowanie rekrutacyjne jest realizowane w dwóch etapach, z uwzględnieniem kryteriów ustawowych i samorządowych.

  6. Do wniosku należy dołączyć stosowne dokumenty, niezbędne do potwierdzenia każdego kryterium, wskazanego we wniosku przez rodzica/opiekuna prawnego. Brak dokumentów - załączników do wybranego kryterium - eliminuje przyznanie punktów przez komisję rekrutacyjną.

I ETAP REKRUTACJI

W pierwszym etapie brane są pod uwagę kryteria ustawowe – wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, (Dz. U. z 2017 r., poz. 59), które mają jednakową wartość:

  1. Wielodzietność rodziny kandydata.*

  2. Niepełnosprawność kandydata.

  3. Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata.

  4. Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata.

  5. Dziecko objęte pieczą zastępczą.

  6. Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata.

  7. Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie.**

*Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci.

**Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.

Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych składa się w oryginale lub formie notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii  poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego.

    • Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata – dokument dostępny na stronach Internetowych.

    • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2046).

    • Prawomocny wyroku sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.

    • Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 697).

II ETAP REKRUTACJI

W drugim etapie brane są pod uwagę tzw. kryteria samorządowe przedstawione w tabeli tab. 1 i określone w Uchwale Nr XXXIII/295/17 Rady Miasta Zielonka z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielonka.



W przypadku gdy kandydaci w postępowaniu rekrutacyjnym uzyskają równą liczbę punktów, o kolejności w rankingu będzie decydowała data urodzenia w sposób następujący – od najstarszego do najmłodszego.

Tab.1

L.p.

Kryterium

Liczba punktów

Dokumenty niezbędne do potwierdzania Kryteriów

1.

W roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, rodzeństwo kandydata będzie kontynuowało naukę w danej szkole

10

Oświadczenie rodzica kandydata

2.

Opiekunowie prawni rozliczają się z podatku dochodowego w miejscowości innej niż Zielonka

  1. żaden z opiekunów

10

Oświadczenie o odprowadzaniu podatku dochodowego w Mieście Zielonka (lub innej gminie) przez opiekunów prawnych kandydata lub kserokopia pierwszej strony

 

  1. jeden z opiekunów

5

stosownego PIT potwierdzonego za zgodność z oryginałem lub oświadczenie o nieuzyskiwaniu dochodów.

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielonka na rok szkolny 2018/2019

05 marca 2018 r. – 09 marca 2018 r – pobieranie i złożenie wniosku przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci Wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej do klasy I na rok szkolny 2018/2019 wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Wnioski będą dostępne na stronach Internetowych placówek i Miasta Zielonka, a w formie papierowej w placówkach.

12 marca 2018 r- 14 marca 2018 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust.7 ustawy- Prawo oświatowe.

16 marca 2018 r. do godz. 10.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

19 marca 2018 r. – 21 marca 2018 r. – potwierdzanie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

22 marca 2018 r. do godz. 10.00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.



POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE

20 sierpnia 2018 r. do dnia 22 sierpnia 2018 r. - pobieranie i składanie przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci wypełnionego i podpisanego wniosku wraz  z załącznikami w placówce wskazanej w pierwszej preferencji (nie należy w pozostałych preferencjach wskazywać placówek, które nie mają wolnych miejsc po postępowaniu rekrutacyjnym).

23 sierpnia 2018 r. do dnia 24 sierpnia 2018 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust.7 ustawy- Prawo oświatowe.

27 sierpnia 2018 r. do godz. 10.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

28 sierpnia 2018 r. do dnia 29 sierpnia 2018 r. do godz.10.00 - potwierdzanie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

30 sierpnia 2018 r. do godz. 10.00 podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

Rekrutowanie uzupełniające dla kandydatów do klasy pierwszej szkoły podstawowej będzie się odbywało tylko wówczas kiedy dana szkoła nadal będzie dysponowała wolnymi miejscami.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
baner program lemur dla przedszkola.png
szczepienia.png
koronawirus copy.png
dyżur.png
deklaracja dostępności cyfrowej.png
b1.png
b2.png
b3.png
unia button maly.png
telefony alarm.png
bilet.png
nsp_250x250px.jpg
spis.png
II tunnel.png
SMOG.png
geo_m.jpg
ochrona danych.png
baner Podatki SMS Email.jpg
baner_eko_zielonka5.jpg
c1.png
baner niskoemi.png
c2.png
poradnictwo rodzinne.png
c5.png
c3.png
c4.png
ob_cyw.png
baner hałas przy s8.png
newsletter.png
rewitalizacja2.jpg
bgov_2017.png
wrotamazowsza.png
zielonka_archiw2.jpg
Kontakt
ul. Lipowa 5
05-220 Zielonka
tel. Centrala:(22) 761 39 00
fax. (22) 761 39 35
baner www UE.png
Godziny pracy urzędu:
poniedzialek:    8.00-17.00
wtorek-czwartek:    8.00-16.00
piątek:    8.00-15.00
Konto bankowe:
Banko PKO BP
59 1020 1026 0000 1302 0260 8149
125-133-48-16
NIP:
013269730
REGON: