Pogoda
ban-organizacje pozarzadowe.png
ue.png
ban-inwestycje.png
ban-karta-duzej-rodziny.png
ban-zapytaj-burmistrza.png
ban-sms-zielonka.png
ban-karta-mieszkanca.png
ban-r500plus.png
ban-fo.png
ban-konsultacje.png
ban-dobrystart2.png
logo.png
                 
 
Rekrutacja do miejskich szkół podstawowych do klasy I

Drodzy Rodzice, procedura rekrutacji do miejskich szkół podstawowych do klasy I na rok szkolny 2017/2018 rozpoczyna się 7 czerwca 2017 r.

Procedura rekrutacji nie obowiązuje dzieci, które uczestniczyły w  procedurze naboru w terminach wyznaczonych przez dyrektorów szkół.

Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielonka, dotyczy kandydatów niezamieszkałych w obwodzie szkoły, o przejęcie do której się ubiegają.

Warto zaznaczyć że, rekrutowanie kandydatów do klasy pierwszej szkoły podstawowej może następować pod warunkiem dysponowania wolnymi miejscami w danej szkole.

Sugerujemy żeby przed złożeniem dokumentów sprawdzić czy dana placówka oświatowa posiada jeszcze wolne miejsca.

Wnioski należy składać w szkole podstawowej pierwszego wyboru..

ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi dyrektor publicznej placówki Miasta Zielonka.
2. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wolne miejsca w szkole podstawowej, na wniosek rodziców/opiekunów prawnych.
3. We wniosku należy wskazać szkoły uszeregowane według preferencji: od najbardziej preferowanego (pierwsze miejsce) do najmniej preferowanego (trzecie miejsce).
4. Wypełniony wniosek należy podpisać i złożyć w szkole pierwszego wyboru, tzn. wskazanego na pierwszym miejscu.
5. W przypadku, gdy liczba kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klasy pierwszej jest większa niż liczba wolnych miejsc, postępowanie rekrutacyjne jest realizowane w dwóch etapach, z uwzględnieniem kryteriów ustawowych i samorządowych.
6. Do wniosku należy dołączyć stosowne dokumenty, niezbędne do potwierdzenia każdego kryterium, wskazanego we wniosku przez rodzica/opiekuna prawnego. Brak dokumentów - załączników do wybranego kryterium - eliminuje przyznanie punktów przez komisję rekrutacyjną.

 

I ETAP REKRUTACJI

W pierwszym etapie brane są pod uwagę kryteria ustawowe – wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, (Dz. U. z 2017 r., poz. 59), które mają jednakową wartość:

1. Wielodzietność rodziny kandydata.*
2. Niepełnosprawność kandydata.
3. Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata.
4. Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
5. Dziecko objęte pieczą zastępczą.
6. Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata.
7. Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie.**

*Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci.

**Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.

Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych składa się w oryginale, formie notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii  poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego.

    • Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata – dokument dostępny na stronach Internetowych.

    • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.).

    • Prawomocny wyroku sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.

    • Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z późn. zm.).

II ETAP REKRUTACJI

W drugim etapie brane są pod uwagę tzw. kryteria samorządowe przedstawione w tabeli tab. 1 i określone w Uchwale Nr XXXIII/295/17 Rady Miasta Zielonka z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielonka.

L.p.

Kryterium

Liczba punktów Dokumenty niezbędne do potwierdzania Kryteriów
1. W roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, rodzeństwo kandydata będzie kontynuowało naukę w danej szkole 10

Oświadczenie rodzica kandydata

2.

Opiekunowie prawni rozliczają się z podatku dochodowego w miejscowości innej niż Zielonka
a) żaden z opiekunów

10

Oświadczenie o odprowadzaniu podatku dochodowego w Mieście Zielonka (lub innej gminie) przez opiekunów prawnych kandydata lub kserokopia pierwszej strony

  b) jeden z opiekunów 5 stosownego PIT potwierdzonego   za zgodność z oryginałem                       lub oświadczenie o nieuzyskiwaniu dochodów.

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielonka na rok szkolny 2017/2018

7 czerwca 2017 r. – 14 czerwca 2017 r – pobieranie i złożenie wniosku przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci Wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej do klasy I na rok szkolny 2017/2018 wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Wnioski będą dostępne na stronach Internetowych placówek i Miasta Zielonka, a w formie papierowej w placówkach.

19 czerwca 2017 r- 21 czerwca 2017 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust.7 ustawy- Prawo oświatowe.

22 czerwca 2017 r. do godz. 10.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

23 czerwca 2017 r. – 27 czerwca 2017 r. – potwierdzanie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

30 czerwca 2017 r. do godz. 10.00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.



POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE

21 sierpnia 2017 r. do dnia 24 sierpnia 2017 r. - pobieranie i składanie przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci wypełnionego i podpisanego wniosku wraz  z załącznikami w placówce wskazanej w pierwszej preferencji (nie należy w pozostałych preferencjach wskazywać placówek, które nie mają wolnych miejsc po postępowaniu rekrutacyjnym).

25 sierpnia 2017 r. do dnia 28 sierpnia 2017 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust.7 ustawy- Prawo oświatowe.

29 sierpnia 2017 r. do godz. 10.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

30 sierpnia 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2017 r. do godz.10.00 - potwierdzanie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

31 sierpnia 2017 r. do godz. 16.00 podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

PROCEDURA ODWOŁAWCZA

  • W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i listy kandydatów nieprzyjętych rodzic/opiekun prawny może wystąpić do komisji rekrutacyjnej za pośrednictwem dyrektora z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.

  • W terminie do 5 dni od dnia złożenia przez rodzica/opiekuna prawnego wniosku  o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna przygotowuje i wydaje uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata.

  • W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic/opiekun prawny kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

  • W terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

  • Na rozstrzygnięcie dyrektora publicznego szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
baner program lemur dla przedszkola.png
szczepienia.png
koronawirus copy.png
dyżur.png
deklaracja dostępności cyfrowej.png
b1.png
b2.png
b3.png
unia button maly.png
telefony alarm.png
bilet.png
nsp_250x250px.jpg
spis.png
II tunnel.png
SMOG.png
geo_m.jpg
ochrona danych.png
baner Podatki SMS Email.jpg
baner_eko_zielonka5.jpg
c1.png
baner niskoemi.png
c2.png
poradnictwo rodzinne.png
c5.png
c3.png
c4.png
ob_cyw.png
baner hałas przy s8.png
newsletter.png
rewitalizacja2.jpg
bgov_2017.png
wrotamazowsza.png
zielonka_archiw2.jpg
Kontakt
ul. Lipowa 5
05-220 Zielonka
tel. Centrala:(22) 761 39 00
fax. (22) 761 39 35
baner www UE.png
Godziny pracy urzędu:
poniedzialek:    8.00-17.00
wtorek-czwartek:    8.00-16.00
piątek:    8.00-15.00
Konto bankowe:
Banko PKO BP
59 1020 1026 0000 1302 0260 8149
125-133-48-16
NIP:
013269730
REGON: