Będzie nowa sieć trakcyjna na linii Warszawa Wileńska – Zielonka
PKP Polskie Linie Kolejowe SA wymienią 18 kilometrów sieci trakcyjnej i 360 słupów wsporczych pomiędzy Warszawą Wileńską a Zielonką. Nowa sieć zapewni lepsze prowadzenie ruchu pociągów, mniejszą awaryjność i będzie dostosowana do wyższych prędkości – informuje PLK.
Od 1 czerwca ruszają prace przy remoncie sieci trakcyjnej pomiędzy Warszawą Wileńską a Zielonką. W czasie robót utrzymane zostaną wszystkie relacje z Warszawy Wileńskiej do Wołomina, Tłuszcza i Łochowa.
Polskie Linie Kolejowe wymienią 18 km sieci na obu torach (9 km razy 2) oraz 360 słupów trakcyjnych. Nowa sieć to lepsze możliwości dla obsługi pociągów. Składy będą mogły jeździć nawet 120 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niż obecnie. Remont zapewni lepsze utrzymanie linii kolejowej, zminimalizuje awaryjność i ograniczy kradzieże elementów przez zlikwidowanie tradycyjnych metalowych obciążników i zastąpienie ich napięciem sprężynowym. Nowy typ fundamentów zagwarantuje wyższą stabilność konstrukcji.
Harmonogram prac przewiduje wymianę sieci pomiędzy czerwcem a lipcem na jednym torze, potem od lipca do sierpnia na drugim. Wszystkie prace zostały ujęte wcześniej w rozkładzie jazdy i zakończą się 31 lipca. W tym czasie pociągi będą kursowały po jednym torze. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów są dostępne na www.portalpasazera.pl oraz www.mazowieckie.com.pl.
Na remont sieci trakcyjnej Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 9 milionów złotych.
rynek-kolejowy.pl
Poprzednia
Następna
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się