Rozbudowa DW 631: Podpisano umowę z Wykonawcą
W czwartek 24 marca 2016 r. w stołecznym ratuszu podpisano umowę na przebudowę ulic Marsa i Żołnierskiej (DW 631), czyli odcinka od granicy Zielonki z Warszawą do ul. Marsa. Kierowcy pojadą nowymi jezdniami i wiaduktami w maju 2018 r.
To ostatni, nieprzebudowany odcinek tej arterii – prowadzi on od węzła trasy z ul. Płowiecką i Marsa (czyli ronda I. Mościckiego) do granicy Warszawy i wybudowanego przez samorząd województwa mazowieckiego dwujezdniowego odcinka drogi nr 631 w Zielonce.
Przebudowane będą ulice Marsa i Żołnierska na odcinku 4,8 km od ul. Naddnieprzańskiej.
Wykonawcą przebudowy jest wybrana w przetargu firma Metrostav a.s., która w Warszawie wcześniej przebudowała na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Trasę Armii Krajowej. Czas realizacji kontraktu to 26 miesięcy, a koszt blisko 155 mln zł.
Projekt obejmuje budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz węzłów Nowo-Zabraniecka i Czwartaków. Inwestycja ma funkcję ponadlokalną, stanowi wjazd do Warszawy od wschodu oraz łączy tereny przecięte linią kolejową.
Inwestycja obejmie:
• budowę dwóch wiaduktów jezdni głównych ul. Marsa o długości ok. 200 m nad torami linii kolejowej Warszawa- Dorohusk,
• budowę estakady o długości ok. 600 m prowadzącej ruch w stronę granicy miasta nad skrzyżowaniami ul. Marsa z ulicami Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką,
• budowę kładki dla pieszych i rowerzystów (z dwiema pochylniami i dwoma ciągami schodów) nad ul. Żołnierską na wysokości osiedla Wygoda,
• rozbiórkę wiaduktów z przełomu lat 70. i 80. i budowę dwóch nowych o długości ok. 100 m na ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa- Terespol,
• przebudowę węzła na skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej z ul. Strażacką z wiaduktami o długości ok. 60 m.,
• budowę dwóch wiaduktów nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Czwartaków o długości ok. 70 m,
• budowę drugiej jezdni ul. Żołnierskiej od ul. Strażackiej do granicy miasta,
• budowę po wschodniej stronie ul. Żołnierskiej ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 m,
• przebudowę instalacji podziemnych.
Poprzednia
Następna
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się