Modernizacja ul. Żołnierskiej z unijnym dofinansowaniem
We wtorek 31 maja m.st. Warszawa podpisało umowę na dofinansowanie ze środków unijnych modernizacji ulic Marsa i Żołnierskiej do skrzyżowania z ul. Płowiecką do granicy miasta. Warszawa dostanie z Unii ponad 167 mln zł. Inwestycja jest kontynuacją rozbudowy DW 631 do dwóch pasów od granicy Zielonki z Warszawą.
Unijne dofinansowanie w wysokości 85 proc. wydatków kwalifikowanych obejmie II etap inwestycji czyli odcinek od węzła ulic Marsa-Płowiecka-Ostrobramska (Ronda I. Mościckiego) do granicy Warszawy czyli do przebudowanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg wojewódzkich odcinka drogi n 631. Całkowity koszt tej przebudowy to ok. 217 mln zł. Całe przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa etapy realizacyjne. Jeden z nich jest już zakończony – kierowcy korzystają z nowych wiaduktów nad linią kolejową do Lublina, przebudowane są także skrzyżowania z ul. Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką, powstały nowe chodniki i drogi rowerowe.
Drugi etap rozpoczął się w marcu tego roku. Za kwotę 155 mln zł wybudowany zostanie odcinek drogi o długości 4,8 km od ul. Naddnieprzańskiej do granicy z Zielonką. Powstaną dwa wewnętrzne wiadukty nad torami kolejowymi linii do Lublina, wschodnia estakada nad skrzyżowaniami z ul. Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką, dwupoziomowe skrzyżowanie ul. Żołnierskiej i Czwartaków, kładka dla pieszych w rejonie osiedla Wygoda. Wyburzone i wybudowane od nowa będą wiadukty nad torami kolejowymi nad linią do Białegostoku na ul. Żołnierskiej oraz na węźle z ul. Strażacką. Drogowcy wybudują także drugą jezdnię do granicy Warszawy czyli do przebudowanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich odcinka drogi nr 631. Będą oczywiście nowe chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie, odwodnienie itp. Prace zakończone zostaną w maju 2018 r.
Ulice Marsa – Żołnierska to droga dojazdu do Warszawy mieszkańców podwarszawskich miejscowości takich jak Ząbki, Zielonka, Marki czy Wołomin. Po modernizacji usprawni ruch na tych kierunkach a ponadto zapewni sprawne połączenie wojewódzkie z drogami krajowymi nr 2 oraz S8, a w przyszłości z tzw. wschodnią obwodnicą Warszawy (drogą ekspresową S17), umożliwiającą rozprowadzenie ruchu na drogi krajowe S8 oraz A2 stanowiące tzw. I oraz II korytarz paneuropejski sieci TEN-T. Wschodnia obwodnica Warszawy będzie elementem ringu dróg ekspresowych wokół całego miasta, umożliwiającego sprawne przeniesienie ruchu na wszystkie wyloty dróg krajowych Warszawie z pominięciem ulic miejskich.
UMst. Warszawy
Poprzednia
Następna
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się